Wykład: Jak rozbroić agresję?

40 min. Semestr I - Wykłady dla rodziców dzieci w wieku 10-13 lat

Terminy zajęć

  • 9 lutego
    09:05, 10:35, 12:05
    UJ, Wydział Chemii, ul. Gronostajowa 2
Prowadzący:

Kilka uwag na temat teorii frustracji.

Mówi się: „on jest agresywny”. To znaczy jaki? Gdzie leży granica pomiędzy agresją a przemocą? Na czym polegają zachowania agresywne nastolatka i dlaczego spędzają sen z powiek rodzica? Gdzie szukać źródeł frustracji dziecięcej, która staje się przyczyną zachowań agresywnych? Jak krzyk oraz agresywne komunikaty wpływają na dziecko?
Nie ma jednoznacznej recepty na to, jak chronić dziecko przed źródłami agresji oraz jak uczyć je obrony przed agresją innych. W takim razie w jaki sposób rodzice mogą rozbrajać agresję u swoich dzieci, aby zapewnić im harmonijny rozwój emocjonalny i społeczny?
Jedną z propozycji staje się model analizy transakcyjnej Erica Berna stymulującej mechanizmy zachowań rodzicielskich oraz konsekwentnie stosowany komunikat „ja”. Poprzez modelowanie zachowań rodzice nie tylko eliminują źródła frustracji własnych dzieci, ale uczą ich także, jak panować nad własną agresją i jak radzić sobie z agresją płynącą z zewnątrz.

Bardzo prosimy o uzupełnienie ankiety podsumowującej wykład.

Do pobrania: