Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies
#PytanieJestDobre

Kampania #PytanieJestDobre

Czy da się udomowić wilka? Jak z alkoholu zrobić płyn do dezynfekcji? Dlaczego gwiazdy spadają? Pytania dzieci potrafią zaskoczyć niejednego dorosłego! Przedstawiamy najnowszą kampanię Uniwersytetu Dzieci #PytanieJestDobre.

W sześciu animacjach poklatkowych zwracamy uwagę na rolę ciekawości w rozwoju poznawczym dzieci i pokazujemy, że zadawanie pytań stymuluje wyobraźnię i inspiruje do zdobywania wiedzy.

Badania wykazują, że dzieci do piątego roku życia zadają średnio 107 pytań na godzinę. Ich liczba spada nawet do 0 u dziesięcio- i jedenastolatków. Jednocześnie naukowcy zaobserwowali zależności pomiędzy liczbą zadawanych pytań, a osiągnięciami dzieci w szkole - im więcej ciekawości, tym lepsze rezultaty w nauce!

Psycholog: dziecięca ciekawość jest ważna

W Fundacji Uniwersytet Dzieci jesteśmy przekonani, że dziecięca ciekawość jest kluczem do rozwoju pasji i talentów. Nasze sobotnie zajęcia oraz scenariusze lekcji Uniwersytetu Dzieci w Klasie opieramy na Metodzie Pytań i Doświadczeń, której zadaniem jest rozbudzanie naturalnej ciekawości dzieci.

O roli ciekawości w rozwoju poznawczym dzieci opowiada Patrycja Stępień-Grzelak, psycholog.

Zobacz animacje!

Dlaczego istnieje szkoła? Po co pomagamy? Czy fajnie jest być naukowcem? Wszystkie animacje kampanii można zobaczyć na naszym kanale YouTube.

Kliknij w obrazek i zobacz, jak Aleksandra Napieralska (Motionful), Łukasz Grynda (Motionful) oraz Nikodem Szlęzak (CeTa) pracowali nad scenografią i zdjęciami. Wszystkie elementy animacji poklatkowych wykonywane były ręcznie! Ich przygotowanie zajęło sporo czasu, ale przyniosło także ogrom radości i było naprawdę świetną zabawą. :)

Animacje powstały dzięki współpracy z: